Friday, September 23, 2011

Terlebih renung...

Sempena hari Jumaat yang mulia ni aku saja-saja lah membaca bende2 yang Islamik skit. Terjumpa artikel pasal Israk dan Mikraj..yang citer pasal Rasulullah diperlihatkan azab-azab penghuni neraka..punyer la kaw teruknye azabnye.itupun kite boleh rilek buat dosa lg kan??

 Tiba-tiba terdetik dalam hati aku yang saje ngade2 cari pasal hari2 jumaat ni...ape lah maunya menciptakan satu kaum yang sebahagian besarnya hanyalah untuk diseksa sebegini rupa? Mak oiiiii!!!celuparnya hati aku berkata-kata. Istighfar jugak aku jap..teringat aku dalam Quran ada sebut janganlah kau berburuk sangka pada Dia.

Bila direnungkan..persoalan sebegitu la lebih kurangnya yang timbul di kalangan para malaikat dan Azazil (kemudiannya dikenali sbg Iblis) ketika Allah menjadikan Adam. Aku cuba cari dialognya kat google tp yang keluar cuma pasal malaikat nak ambik tanah kat bumi je.3-4 website aku tgk serupa je contentnya.mende??copy paste le tu deme ni.nak 'laku'kan blog le katekan.keh3.

Berbalik pada citer td..kalo x silap aku Allah sound diaorg blk pasei pe persoalkan tindakan Dia.pastu malaikat semua akur dan bertaubat. Cuma Iblis je rebel.siot kau Iblis!!

Tapi persoalan yang lama aku cari jawapannya timbul kembali...ape mahunya....??(soalan rahsia...terlalu kontroversi). Aku tak brani nak tulis kat blog ni..pasal bile aku tanya je semua org akan automatik melenting. Tapi biasenya bila aku cerita betul-betul baru la org faham kenapa aku bertanya soalan tu. Tapi mungkin juga satu lagi soalan cari pasal kot.

Tapi dalam kes tadi..aku akur dan bertaubat...kay..leh gi semayang.

No comments:

Post a Comment

Take your pick

chords (1) IT (7) jokes (2) life (16) movies (2) music (4) politics (1) rants (4) religion (4) science (2) teka-teki (1) tips (1) world (3) writings (2)